GTranslate

daenfifrdeitnoptessv

Login Form

Kitesurferens Blog - Riders2Riders

Her kan du læse Nyheder fra KBDK-Kitetour-Nonprofit arrangementer, samt poste dine egne blog indlæg. Der stilles krav om at indholdet er egenproduceret og der er minimum et tilhørende blog billede og 200 tegn. Forhandlerprofiler kan ikke benytte "Rider2Riders"

Coche - af Salomon 2008

Endeligt blev det den 22 januar, hvilket betød at vi skulle til Coche. Øen ligger en halv time i båd fra Isla Margarita, og begge øer ligger ud fra Venezuela. Vi rejste dertil med Falklauritsen, gav 10.800 kr. for rejsen, det var 14 dage i paradis på det hotel som hedder Coche Paridise, som kun fås med all inklusiv.
Vi gav kun 400 kr. for at få vores udstyr med, det var op til 30 kg. og var for retur, selve flyselskabet hed Martinair.

De første par billeder er fra hotellet.

Det var alt i alt et godt sted, men man skal huske piller til når man får noget med maven. Vi var en gruppe på 10 stk. af sted, og der var kun 2 som slap uden at få den store tur. Ved ikke om det betyder at jeg har lidt for dårlig madhygiejne her hjemme, men var glad for jeg slap.

Ved vores pool var der en del dyr, det var sgu meget sjovt at se. Nogle af de papegøjer som var der var ret modige, de gik ind og stjal mad om morgenen når vi spiste. Kunne også godt finde på at drikke af folks ting ved poolen. Det gjorde så bare at Svendborg drengene drak to af dem fulde en aften, men så kan de vel lære at holde næbet fra folks drinks.

Når man skal ned til spottet, skal man gå i ca. 3 min. Nede ved spottet er der en butik hvor man kan opbevare sine ting, vi gav 45$ for et skab i 14 dage, man kunne nemt have to personers udstyr i et skab.
Spottet er et fralandsvind spot, så man får det flade lækre vand. Hvis der så går noget galt kan man blive hentet for ca. 50 kr. af nogen som bare ligger og venter på en surfer komme i nød.

Hvis man kom før 10 om formiddagen var der ingen til at hente en hvis uheldet var ude. Vi gjorde det nogle dage, så forsøgte vi bare at sejle lidt stille i den først time. Der var nogle gange hvor det gik galt, der hjalp vi bare hinanden ind, det gav heldigvis ingen store problemer. Når man er der tidligt kan man få spottet for sig selv, der er desværre bare ikke så ofte vind om morgenen.

De første 5 dage vi var der, havde vi vind fra da vi vågnede, så første session var med 9 eller 12, om eftermiddagen stod den på 9 igen eller 7. Man kan selvfølgeligt ikke sige, at vi var glade den morgen vi vågnede og der ikke var vind, men det var vores krop uden tvivl. Det satte også sine tydelige spor på folks hænder og andre udsatte områder.

De efterfølgende 3 dage havde vi kun vind om eftermiddagen. Så havde vi nogle dage hvor der slet ikke var noget vind. En af dagene tog vi båden over til Isla Margarita, hvor vi lejede en taxa. For ca. 150 kr. kørte vi en time op på nord øst siden af øen. Der var der gode bølger og man kunne leje nogle paddelboards. En super sjov ting at gøre hvis man løber ind i nogle dage uden vind.

Her har vi Sebastian med hans Rebel 10, han beviste for os at man godt kan sejle freestyle med den. Han lavede de højeste kongfu´er som jeg nogen sinde har set.

Rasmuskk i en af hans mange Raleys, han fik godt styr på dem til blind og målet var en blind Judge. Men desværre sprang en gammel knæskade op, så det satte ham desværre lidt tilbage.

Sebastian i en af hans mange blind Judge

Mig selv ( Salomon) fik leget med en masse forskellige triks. Her er et billede af et hook KL med backrool. Jeg synes de er vildt sjove at lave, men er desværre en kylling så lige pludseligt tør jeg ikke mere. Heldigvis tør jeg for det meste igen når vi kommer ud på en ny session. Fik også rode lidt med lidt Back mobes, selvom jeg hørte lidt for at de ikke lignede, det blev heldigvis bedre sidst på ferien.

Her har vi Funck i en af hans meget stabile raleys, som også begynde at komme over til den blinde dommer som han kaldte det.

Lille Lasse som han bliver kaldt, i en raley blind, han gav den rigtigt godt gas med hans nye HF-FI´s

Rasmus Sørensen, i en KGB.. Da han gik i gang med at øve 313 tog det ham 4 forsøg at gribe baren første gang, knægten er irriterende dygtigt, godt han stadigvæk gider sejle med os gamle, så vi kan lure lidt på hans triks.

Selvom han er dygtig kikser han også ting en gang i mellem.

Johan var den nyeste, hans mål var at få styr på sine c kite og få sat en backroll. Han kæmpede bravt med det, og det lykkes selvfølgeligt for ham.

Bjarke fik sat sin første back mobe og hans raley blind begynde også at være der + en masse andre ting, men sådan er det vel når man er ung.

Dem her var der en del af fik jeg at vide, jeg så dem desværre ikke for havde min kæreste med.

Til sidst kommer der lige lidt kort om den nye Hi-Fi fra Liquid Force som jeg har sejlet med på den her tur.

Baren

Jeg var meget spændt på den nye bar, og må indrømme at jeg har leget med tanken om at få flytte den 5. line ned. Men det har vist sig slet ikke at være nødvendigt, for systemet virker rigtigt godt. Når man smider sin kiten flyver den for det meste bare ud til siden og ligger sig. Nogle gange ligger den sig lidt tilbage i vinduet, så skal man bare skubbe baren fra sig, så den får lidt slappe liner, derefter søger den af sig selv ud i siden igen. De gange hvor den ligger lige foran og trækker, skal man have fat i 5. line. I starten satte jeg den der donky dick i hver gang, for at min CL ikke skulle falde af trapezen. Men efter lidt tid blev jeg god til at få den op uden at skulle gøre det. Alt i alt synes jeg det er et godt system, som heldigvis ligger over mine forventninger til den.

Kiten

Den har selvfølgeligt onepump, der sidder ikke nogle klemmer på slangerne men de følger med som man selv lige kan putte dem på. Det kræver ikke at man skal tage slangerne af, de er lavet så man bare lige kan putte dem ud over slangen, lidt lige som en lille kraftig klemme.
Det virker som om kiten er bygget rigtigt kraftigt, som jeg også synes plejer at kendetegne LF produkter. Den er forstærker alle de udsatte steder, og materialet føles robust uden at være tungt.
Der hvor de forreste liner bliver sat på kiten, de kan sættes to forskellige steder. På min 12´er har jeg flyttet den fra fabriksindstillingen, det har givet den lidt mere bund og gør klart jeg kan have min 12´er som min største kite.

Alt i alt, er det nogle kites som efter min mening, er helt fremme i forreste rækker i 2008. Er man på udkig efter nogle vilde freestyle kites, så skal man helt sikkert ud og prøve en HI-FI. De kan det hele, du vil ikke blive skuffet.